احتمال حمله قلبی در اولین روز هفته بیشتر است-راهبرد معاصر
حذف رضا علیپور از جام جهانی سنگ‌نوردی تشکیل پرونده برای مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه در روز‌های اخیر پیش فروش ۸ محصول ایران خودرو آغاز شد | مهلت ثبت نام تا ۲۳ مهر ۱۴۰۳ + جدول انهدام یک شرکت هرمی با ۷۰۰ مالباخته منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات تمسک رهبر انقلاب به تربت امام حسین (ع) بعد از نماز جمعه نصر + ویدئو رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه: کار نیرو‌های مسلح ما کمترین مجازات برای سگ هار آمریکا در منطقه بود | طوفان الاقصی یک حرکت کاملاً درست بود تصاویری از روضه‌خوانی میثم مطیعی در بزرگداشت شهید نصرالله + ویدئو شهادت یک نیروی ارتش هنگ مرزی زابل در اقدام تروریستی کور قصور در زمینه ایمن نبودن معدن طبس تأیید شد واکنش رسمی دبیرکل AFC به میزبانی مسابقات فوتبال ایران در کشور ثالث ممنوعیت اجاره ملک به اتباع در این منطقه تهران سی‌ان‌ان: موشک‌های ایران به آشیانه‌های پایگاه نواتیم اصابت کردند بمباران شدید بیروت از سوی صهیونیست‌ها | هاشم صفی الدین هدف حمله بوده

احتمال حمله قلبی در اولین روز هفته بیشتر است

بر اساس داده‌های مطالعه جدیدی که در کنفرانس انجمن قلب و عروق انگلیس (BCS) در منچستر ارائه شد، حملات قلبی جدی در شروع هفته کاری بیش از هر زمان دیگری اتفاق می‌افتد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 06
کد خبر: ۱۸۷۹۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ متخصصان در این مطالعه داده‌های ۱۰ هزار و ۵۲۸ بیمار را که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی با یک نوع جدی حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نوع حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که یک شریان کرونر اصلی به طور کامل مسدود شود.

متخصصان دریافتند که نرخ وقوع این نوع حمله قلبی در ابتدای هفته کاری (که در شماری از کشور‌ها روز دوشنبه است) بالاتر بوده است.

هرچند متخصصان تاکنون نتوانسته‌اند دلیلی برای این اتفاق پیدا کنند با این حال مطالعات قبلی که نشان می‌دهد احتمال حملات قلبی در روز اول هفته بیشتر است، ارتباط آن با ریتم شبانه‌روزی (چرخه خواب یا بیداری بدن) را برجسته کرده‌اند.

یکی از متخصصان این مطالعه در این باره گفت: ما یک ارتباط آماری قوی بین شروع هفته کاری و بروز این نوع جدی حمله قلبی پیدا کرده‌ایم. / مدیکال اکسپرس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار